Dit jaar bestaat de Rotary 100 jaar in Nederland. Dit wordt onder meer gevierd met een estafette door heel Nederland met een Rotary bakfiets, waarbij alle 500 Rotaryclubs een etappe verzorgen met activiteiten onderweg. Op 19 augusuts liep de route van Arnhem via Wageningen en Bennekom naar Ede, waar de fraai versierde bakfiets mee deed met de Heide-optocht. Rotaryclub Bennekom startte de tocht naar Ede vanuit tuincentrum de oude Tol.

Tijdens deze optocht wordt door leden van Rotary Bennekom in bijpassende Santa outfit flyers uitgedeeld voor deelname aan de Santa Run in Bennekom. Dit jaarlijkse sportieve en leuke familie evenement vindt plaats op 9 december 2023 in Bennekom tijdens de Dickens Fair. Het goede doel dat dit jaar wordt gesteund met de opbrengst van de Santa Run is de bouw van een kraamkliniek in Malawi door de Stichting Hulp aan Malawi.